Borås Museum

Foto: Anna Sigge

Nyinvigning av Ramnakyrkan

Under vintern har vi renoverat och uppdaterat belysning, gardiner och uppvärmning i Ramnakyrkan. Därför har den varit stängd för bokningar. Nu har vi fått ny funktionell belysning och en mer energisnål uppvärmning. Under arbetets gång har vi även sett över några av de medeltida föremål som visas i kyrkan. Nu hoppas vi att Ramnakyrkan blir ett ännu trevligare och tillgängligare ställe att besöka för alla boråsare. Det vill vi fira med ett en återinvigning den 3 juni!

Program 14.00 – 15.15

• Musikframträdande av Borås spelmanslag
  • Museichef Ulrika Kullenberg och ordförande i De sju häradernas kulturhistoriska förening Irene Arvidsson hälsar välkommen
  • Kulturnämndens ordförande Viktor Åberg nyinviger Ramnakyrkan