Suljettu tänään

Body Beautiful - Diversity on the Catwalk

Saat tutustua joihinkin osallistavamman muodin edelläkävijöistä, jotka toimivat suunnittelijoina, stylisteinä, valokuvaajina ja vaikuttajina.

Muotimaailmassa on alkanut tapahtua. Se on pitkään ollut poissulkeva ja epäterveellistä kehonkuvaa tukeva ala, jota on nyt alettu kyseenalaistaa, ja josta on tullut harkitsevampi. Käynnissä on kehitys, jossa edustus ja osallistaminen ovat tavallistumassa. Eri-ikäisiä ja -kokoisia sekä eri etnisiä ryhmiä edustavia malleja näkee muotinäytöslavoilla yhä useammin.

Body Beautiful -näyttely rakentuu viiden teeman ympärille: koon, sukupuolen, iän, toimintakyvyn vaihtelun sekä etnisyyden. Tunnettujen suunnittelijoiden kuten Max Maran, Dries Van Notenin, Vivienne Westwoodin ja Ashishin pukujen lisäksi näyttely sisältää vaikuttajien, mallien, stylistien, valokuvaajien ja toimittajien kuvattuja haastatteluja, joissa he ilmaisevat muotimaailmaa koskevia mielipiteitään ja kertovat kokemuksistaan. Saamme myös tutustua legendaarisen muotivalokuvaaja Chris Mooren catwalk-valokuviin.

Edinburghissa sijaitseva National Museums Scotland on luonut näyttelyn, joka koostuu noin kahdestakymmenestä museon omista kokoelmista tulevista ja yksityishenkilöiltä lainatuista puvuista. Boråsin Tekstiilimuseo saa esitellä ensimmäisenä kiertävän näyttelyn.

Tervetuloa näyttelyn avajaisiin 8. helmikuuta klo 13.00!

PerjantainaSuljettu
SunnuntainaSuljettu