Everything

Mittavaa, veistoksellista ja värikästä.

Kissa, kananmuna, istukka. Taiteilija Maja Michaelsdotter kuvaa arkiesineitä tuftaustekniikalla. Mittakaavalla ja sijoituksella leikkien ne edustavat vastakkain asetettuja tarkoituskerrostumia ja näyttävät usein maailman koomillisen tai absurdin aspektin.

Majan työ kuvaa osuvaa mielenkiintoa kaikkeen elävään, biologiseen kehoomme sekä lihasta ja verestä koostuviin elimiin että mielen kompleksisuuteen. Hänen teoksensa omistautuvat usein aiheille, joita pidetään raskaina tai ongelmallisina, mutta hänen työnsä näyttää ne ennen kaikkea elämän voimaa kiittävällä rehellisyydellä.

Maja asuu ja toimii Malmössa, jossa hänellä on oma tuftaustyöpaja.

Hänen työnsä on huomioitu palkinnoilla kuten esim. Ung Svensk Formin palkinnolla. Hänen työnsä ovat olleet esillä erillisissä ja yhteisnäyttelyissä sekä Ruotsissa että ulkomailla.

Maja on vuodesta 2019 tehnyt yhteistyötä Misschiefs-hankkeen kanssa ja tuottanut yhdessä Paola Bjäringerin kanssa teoksia erityisnäyttelyihin.