Form och Folk söker kreatörer! Sök senast 7 okt 2022

FORM & folk är ett nätverk för kreatörer i Västra Götaland med fokus hållbarhet. FORM & folk ska bli ett starkt nätverk inom området; form, design och hantverk. Vi ska vara en drivkraft och motor i omställningen till en mer hållbar och cirkulär framtid. Ett steg i detta är att utlysa ett Open Call för att skapa ett illustrationsmanér som visar vilka vi är till för och vad vi gör.

Om uppdraget

Upphandlingens mål är att få ett bildmaterial i form av en karta över Västra Götaland med tillhörande vinjettbilder / symboler till FORM & folk som kan nyttjas på olika sätt. Detta innebär att vi kommer ställa krav på såväl konstnärlig höjd, anpassningsbarhet och hur väl uttrycket gestaltar FORM & folk i urvalet. Vi vill att det i kartan illustreras viktiga termer och beståndsdelar i verksamheten så att de kan plockas ut och användas som lösa bilder/symboler i andra sammanhang. Detta kan vara begrepp som Hållbarhet, Cirkulent, Kreatör, Formgivning, Design, Slöjd, Hantverk, Nätverk, Makerspace med mera.

Vi vill ha ett manér som är lustfyllt, har energi och dessutom ger inspiration och stolthet till FORM & folk:s målgrupp. Vi ser framför oss en inspirerande, levande gestaltning som kan utföras i valfritt material och teknik. Kartan ska andas kreativitet, aktivitet och görande.

Utvald kreatör efter de två inledande stegen i detta Open Call får till uppdrag att utforma FORM & folk s visuella uttryck i form av en karta med tillhörande bilder. Fast arvode utgår à 100 000 kr + moms.

Om Open call

Processen är indelad i tre steg. I första steget söker man enbart med sin portfolio och sitt CV. I steg två väljer vi ut 3 kreatörer för ett betalt skissuppdrag och i steg tre väljer vi en vinnare ur denna sista grupp. Utvald kreatör efter de två inledande stegen i detta Open Call får till uppdrag att utforma Form & Folks visuella uttryck i form av en karta med tillhörande bilder. Färdigt resultat förväntas finnas i slutet av 2022. Upphandlingsprocessen sker
på svenska.

Ersättning

- Tre kreatörer får ett arvode om 10 000 kronor (ex moms) för att ta fram skissförslag
- En av dessa väljs ut för att utforma FORM & folks illustrationer för ett arvode på 100 000 kronor (ex moms)

Lämna intresseanmälan

Du lämnar in intresseanmälan på Konstpool.se, senast den 7/10. Där finns fullständig information om uppdraget
och hur du gör. För att kunna lämna intresseanmälan behöver du skapa ett användarkonto på Konstpool.se. Det kostar inget att skapa ett konto.
Länk till upphandlingen på Konstpool.se:
https://konstpool.se/sv/calls/view/632b1e23c05110197d4191c4 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sista dag för intresseanmälan

Lämna in din intresseanmälan senast 7 oktober 2022, klockan 23:59.

Har du frågor?

Utlysningen görs via offentlig upphandling, vilket innebär att alla som söker uppdraget ska få samma information. Därför kan vi inte besvara några frågor via e-post eller telefon. Frågorna måste ställas direkt i Konstpools Frågor och Svar, där alla inkomna frågor och svar samt eventuella kompletteringar och ändringar kommer att publiceras. Sista dagen att ställa frågor är 3 oktober. Svaren publiceras senast 5 oktober.