Kan Själv

- En ljudupplevelse för de allra minsta

Barn i åldern 0 - 2 år har en annan ljudvärld än äldre barn och vuxna. Deras ljudskapande är ett sätt att kommunicera med och utforska omvärlden. Vi tror att tidiga ljudupplevelser och möjligheter att få utforska ljud kan påverka hur barnet senare intresserar sig för sig ljud och så småningom musik. I utställningens sex olika delar kan barnen, på sina villkor, skapa ljud med olika material och föremål. De kan utforska elektroniska ljud och upptäcka gömda ljud.

Utställningen produceras av Västra Götalandsregionens förvaltning för kulturutveckling i samarbete med tonsättare Johan Svensson. Medfinansiärer är Musikverket, Kulturbryggan och tidskriften Föräldrar & Barn.

Förvaltningen för kulturutveckling bildades 1 januari 2020 och är en sammanslagning av de tidigare förvaltningarna Kultur i Väst och Västarvet. Läs mer här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Onsdag12-17
FredagStängt