Exit 2023

Välkommen till utställningen av årets avgångsstudenter från Textilhögskolans modedesign- och textilutbildningar vid Högskolan i Borås.

Genom de utställda projekten får du en inblick i den nya generationens designers och deras möjligheter inom framtidens textil- och modedesign. Här utmanar de det befintliga och presenterar nya visioner baserat på framsteg inom textil materialitet, designmetoder och hållbar design. Textilhögskolan är belägen i Sveriges unika textilcentrum Borås, där industri och akademi samverkar för att driva textil- och mode innovation framåt. Konstnärliga färdigheter möter kunskaper i avancerade industriella processer, och tillsammans utmanar de konventionella uppfattningar om textil och modes användning och roll i våra dagliga liv.

Plagg av årets avgångsstudenter i modedesign visas i utställningen från och med lördagen 3 juni.

Utställningen visas i lilla hallen, plan 2.
Mer information hittar du i avsnittet hitta hit. Länk till annan webbplats.

Onsdag12-17
Fredag12-17